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2001 ギャラリーなつか/東京 Gallery Natsuka/Tokyo

 私は近年障壁画や掛軸といった日本の絵画空間に興味をもつようになった。
それは西洋絵画とは違う造形と、建築空間に調和したストイックな美意識に
共感したからだ。また大和絵の建築表現に、現代のドラフターを使ったよう
なパースペクティブなものを発見できる。そこである時、現代技法に置き換
えた私の挑戦が始まった。
 また我が国特有の絵画の見せ方、関わり方に注目している。例えば襖や欄
間、天井画など建築にあらかじめ組み込んだような配置や、空間のデットス
ペースに配慮した考え方は興味深い。
 子供の頃に何気なく見ていた祖母の家の天井近くに斜にひっかけられてい
た額縁の高さに郷愁を感じたりする。それは現代建築では既に失われた視点
なのだろう。そしてその高さの距離は、まさに異文化のようになりつつある
自国の伝統と我々との距離である。

Recently I am taking an interest in Husuma-E (a picture on paper
sliding door) and Kake-Jiku (a hanging scroll), the Japanese space
of Art. It is totally different from Western Art in shape, and the
stoic sense of looking worlds aesthetically, resonant with the
space of building, just attracts me. Furthermore, expressed in
Yamato-Picure buildings, a modern perspective similar to the
present day drawing, is not seldom found. My challenge has began,
adapting these style replaced by modern method, when I noticed
this phenomenon.
Also, I'm focused on our country's peculiar art style; how it is
expressed, or how it is related to each other. For example, the
Husuma (sliding paper door), openwork grating, the painting on the
ceiling was built into the building itself as planned in the first
place. Considering the dead space that is not usually looked at.Very
intriguing.
I come to remember that when I was little kid there were aslant
picture hanged near the ceiling at my grandmother's home, looking
up. Somehow I feel nostalgia for that scene of my memory.I think it
is a viewpoint that has been lost from modern building. And the
distance of height is the distance between modernized ourselves and
our national tradition that has been made to a strange foreign existence

遡及空間「天-扇面図na」 The Retroactive Space"Ten-Senmenzu NA "
H250.6/W333.5,H250.6/W333.5,H167.7/W167.7cm(3pieces) 
木材、工芸うるし、塗料、アクリル絵具、油絵具、他  2001

遡及空間「天-扇面図na」 The Retroactive Space"Ten-Senmenzu NA "
H250.6/W333.5,H250.6/W333.5,H167.7/W167.7cm(3pieces) 
木材、工芸うるし、塗料、アクリル絵具、油絵具、他  2001

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